Det blev ett kort efterspel. Svenska Basketbollförbundet väljer att inte gå vidare med den protest som Nässjö Basket lämnade in efter tisdagens förlustmatch mot Dolphins.
Precis som Lasse Johansson hade på känn.
– Vad det landar i är en bedömningsfråga. Det brukar att sluta med avslag, men är det ett regelfel som begåtts kan det gå igenom, sa Dolphinscoachen till Folkbladet tidigare under torsdagen.
Någon timme senare kom också beskedet från förbundshåll att protesten avslås. I beslutet hänvisar förbundet till tävlingsbestämmelserna som säger att protester som grundar sig på domarens bedömning i matchsituationer inte godkänns. Nässjö förlorade matchen med 74–77 och menar att domaren felaktigt tilldelade Norrköping två straffkast i slutet av matchen.