Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Hästen delar ut 500 gratisbiljetter till Troja-matchen

Vita Hästen kryddar söndagens viktiga hemmamatch mot Troja-Ljungby med att dela ut 500 gratisbiljetter. "Efter de här två vinsterna hoppas jag publiken är med och stöttar och bjuder tillbaka till laget", säger Fredrik Nilsson från marknadsavdelningen.

Vita Hästen hoppas på mycket folk i det viktiga bottenmötet med Troja-Ljungby på söndag.

Vita Hästen hoppas på mycket folk i det viktiga bottenmötet med Troja-Ljungby på söndag.

Foto: Magnus Media

Ishockey2021-11-13 14:33

Två poäng mot Mora i onsdags följdes upp med fredagens tunga 3–0 borta mot bottenkollegan Tingsryd.

Vita Hästen har ryckt upp sig efter återstarten och det syns i tabellen också. Från jumbo till precis ovanför kvalstrecket.

– Lugn och fin. Vi är jätteglada över två raka vinster men också rejält ödmjuka. Vi växer som lag efter varje vinst men det är tufft varje gång. Vi är medvetna om vad som krävs för att vi ska vinna och vi får inte tumma en promille på det, sa tränaren Tony Zabel efter slutsignalen i Nelson Garden Arena.

Det blir en kort återhämtning med lätt träning på lördagen innan nästa uppgift väntar. Nykomlingen och nya jumbon Troja-Ljungby, där förre Vita Hästen-forwarden Arvid Degerstedt precis har anslutit, kommer till Himmelstalundshallen på söndag.

Matchens dignitet behöver knappt understrykas.

Vita Hästen hoppas självklart på så stort publikstöd som möjligt i streckmatchen. Under fredagskvällen släppte klubben dessutom 500 gratisbiljetter för vem som helst att nappa på.

– Vi lade ut det på Himpafältet på Facebook först, för att rikta det till just den publiken som är intresserad av Vita Hästen. Just nu har 170 biljetter gått åt och snart kommer jag även länka ut erbjudandet på våra ordinarie kanaler så att alla kan se det. Om alla 500 biljetter går åt kommer erbjudandet även finnas till nästa hemmamatch, berättar Fredrik Nilsson från Vita Hästens marknadsavdelning strax efter lördag lunch.

Varför gör ni det här?

– Vi har en kärnpublik som stöttar oss i vått och torrt men vi vill nå marginalpubliken och försöka locka nytt folk till hallen. Vi, och flera andra, kanske trodde att det skulle vara en naturlig drivkraft att börja gå på liveidrott efter coronan, men så enkelt är det inte. Då får man försöka med olika sätt för att få igång suget att se liveidrott igen. Tidigare hade vi en riktad kampanj med exempelvis Youtube-paret Let´s Feast när vi mötte AIK. Man får hitta lite såna nya vägar. Nu mot Troja blir det också ansiktsmålning och gratis popcorn för alla barn, där vi har höjt barngränsen från sex till tolv år.

– Sen är det ingen hemlighet att sportsliga framgångar går hand i hand med intresset. Nu har laget tagit fem av sex poäng och det kan bli åtta av nio den här veckan. När "sporten" bjuder upp till dans hoppas jag att Norrköpingspubliken bjuder tillbaka med att komma och stötta och sjunga. Laget förtjänar lite extra stöd och jag vet också att spelarna får ut lite mer när det är drag och tryck i hallen.

Vita Hästen har haft väldigt varierade publiksiffror under hösten. Från topparna i början av säsongen med 3 449 mot Almtuna (gratis entré) och 3 378 mot HV71 till bottennoteringen 1 106 mot Karlskoga.

– Vi vill komma tillbaka till snittet (2 401) som vi hade innan coronan kom och gärna en bit över. Där är vi inte än, konstaterar Fredrik Nilsson.

Sneglar ni något på Dolphins som har fått bra snurr på publiksiffrorna?

– Det är kul att det går bra för basketen i stan. Alla lag och sporter har sin kärnpublik och sen kämpar vi väl om samma marginalpublik. Det gäller att hitta sitt eget sätt där och nu prövar vi med den här aktiviteten exempelvis.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!