2 783 personer såg Dolphins senaste hemmamatch (92–77-seger mot Borås, 5 oktober).
På måndag lär det inte bli mindre publik.
Biljettförsäljningen har tickat på bra, Södertälje är en repris på finalserien och inte minst märker de regerande mästarna av hur nyfikenheten skjutit i höjden efter att restriktionerna hävdes.
– Det finns olika anledningar att vi drar. Vi har en bra produkt. Folk vi se oss spela. Vi har kampanjat lite, varit ute i skolorna och gjort reklam, men mest tror jag att man vill se det här laget spela, säger klubbdirektören David Bergström.
Och fortsätter:
– Det behöver inte bara vara negativt heller att vi inte spelat hemma på ett tag. Det kan ha bidragit till att man vill se laget spela igen och vi har fått en bra start, även om det finns mer att få ut spelmässigt.
Ni når upp till 3 000 personer?
– Hoppas det. Det lutar åt det, säger David Bergström.
Vad innebär det i intäkter?
– Biljettförsäljningen och eventuell försäljning på själva matchen ger ett par hundra tusen. Vi har inte budgeterat med något publiksnitt inför säsongen. Vi vågade inte göra det med tanke på pandemin. Vi inte visste hur det skulle bli, men det märks av ett stigande intresse och det är såklart positivt. Jag hoppas vi kan hålla i det, det betyder mycket för spelarna och klubben.
Robin Svensson, medieansvarig i Dolphins, meddelar att långsidorna till måndagens toppmöte är mer eller mindre slutsålda.
– Vi började sälja direkt efter Boråsmatchen. Runt 2 500 biljetter är köpta/utplockade. Det är ett sjukt drag, säger Svensson.
Dolphins har fem segrar på sex första matcherna. Södertälje kommer till Norrköping med fyra segrar på fem matcher och har, precis som Dolphins, förlorat mot obesegrade ettan Jämtland.