SM-guldet i våras, de skrivna långtidskontrakten med coacherna Mikko Riipinen och Kevin Taylor Lundgren som kom bara månader innan deras utnämningar i de nya landslagsstaberna.
Sportsligt är betyget förstås högt – även om den här säsongen inte ens kommit halvvägs.
Jag är minst lika imponerad av sättet som Dolphins jobbar för att stärka sitt varumärke.
I våras, mitt under pandemin, byggdes en läktarsektion om i Stadium arena, för att ge mer plats åt fler restauranggäster och öka intäkterna under ett SM-slutspel fyllt av publikrestriktioner.
Genom att kringgå coronareglerna på det sättet fick klubben utstå en del kritik men det var samtidigt en form av handlingskraft som rivalerna i övriga basket-Sverige gnydde avundsjukt åt. Så är det också få klubbar förunnat att äga sin arena.
Dolphins-ledningen har fortsatt att gå all in.
För ett par veckor sedan satsades på en heldag i arenan, med dubbla matcher, barnen i fokus, hyllning av Elisabeth Egnell och där det sjöd av liv och rörelse under ett stort antal timmar.
I torsdags, dagen före ligans återstart, åkte pressansvarige Robin Svensson – en av de viktigaste kugghjulen – till Lindöskolan för att dela ut fribiljetter, skriva autografer och snacka basket tillsammans med Felix Terins, Brandon Tabb och Jackson Rowe.
Barnen älskade varje sekund. Jag vet, var nämligen också där.
För somliga låter ett besök på en lågstadieskola med några av klubbens stora stjärnor som ett drag från 1980-talet.
Det skiter Dolphins fullständigt i.
Ingen insats räknas som obetydlig i jakten på att växa och framför mig ser jag IFK Norrköpings och Vita Hästens ansvariga skruva på sig oroligt.
För mig är det ett tungt statement.
Närvaron och attityden, att alltid ge sitt yttersta för publik, lagkamrater, coacher, fans och staden Norrköping, har blivit ett signum för Dolphins.
Några exempel:
Lagkaptenen Tim Schüberg ställde upp och hjälpte till – helt gratis – när det var snärjigt för restaurangen han och lagkamraterna käkar lunch på. Vid tider när du och jag kramar täcket i sängen.
Hampus Åhlin, som nu spelar för Köping, hoppade in som resurs på en skola för att ledningen där hörde av och berättade att han gjort ett sånt intryck på eleverna han träffade under ett besök med Dolphins.
Under samma kategori lägger jag Jeffery Taylor, svensk herrbaskets främste genom tiderna, som tycker det är självklart att ha en egen camp i staden och hos klubben närmast hjärtat.
Och Anna Lundquist, Alvik-tjejen som nu är kapten i Dolphins. Vi har flera gånger skrivit om hur hon och kompisen Elsa Landberg, från och med i höstas också assisterande coach, håller ett basketläger för flickor och pojkar i Nigeria
Inte historier jag hör varje dag om idrottsstjärnor.
Någonstans på vägen har den karaktären, som människa och spelare, blivit en del av dna-profilen hos klubbens företrädare.
När Riipinen och Taylor Lundgren pratar om att hitta rätt spelare handlar det inte enbart om att vad de presterar på planen.
Det är ingen tillfällighet att i princip varenda en av dem, efter matcherna, blir kvar i arenan för att hänga med supportrar, unga som äldre, och visa sin uppskattning.
Att förstå publikens värde är högt prioriterat för alla inblandade, och ledningen, från klubbdirektören David Bergström ned till personalen på golvet som vi i media möter nästan dagligen, förstår att det krävs hårt arbete, och känsla, för att stärka sitt varumärke.
Dolphins visar vägen på många sätt, titta bara på hur klubben visar sin respekt för tidigare trotjänare som förtjänar det – även när de bytt dress. Eller sättet de hyllade ikonen Kelly Grant efter hans bortgång.
Vet inte exakt hur Vita Hästen arbetat inför fredagskvällens krock på Himmelstalundsfältet – där alltså Hästen möter Modo och Dolphins tar emot Köping – men jag blir bara förvånad om hockeylaget vinner den fighten om publiken.
Till och med när en upphaussad värvning floppar och skeppas gör Dolphins 2021 det med stil.
För amerikanen Mitchell Smith löstes en flytt till finska ligan istället för att han skulle tvingas åka hem till USA med svansen mellan benen efter sitt första utlandsuppdrag,
Talande för dagens Dolphins.
Klubben som numer gör nästan allting rätt.