Peking Fanz sjöng upp för IFK
NORRKÖPINGIFK Norrköping går på värvarstråt.Supportrarna likaså.Målet: Att ännu fler Norrköpingsbor ska stå upp för IFK nästa år.
Peking Fanz sjunger in reklam för att bli fler medlemmar. FOTO: ANDREAS SKOGH
Foto:
Johan Hallgren, som har ett förflutet i legendariska norrköpingsbandet Cod Lovers, ledde kören som laddat upp med Fishermans friend och Loka mineralvatten.
- Det ska väl inte låta för snyggt egentligen, funderade Johan, som väl är den i Peking Fanz med mest studiovana.
PF har redan rest sig efter chocken i Sundsvall i lördags. Superettan är förstås ingenting man direkt ser fram emot, men nu ser man i alla fall inte längre bakåt.
- Målet är att vi ska bli fler medlemmar under året. Att fler ska åka på bortamatcherna, klargör supportern Henrik Asplund. Vi i Peking Fanz har precis som IFK en paroll; "Botten till topp - återtåget".
PF har i dag 1 250 medlemmar och siktar på att bli ännu fler.
IFK Norrköping har 1 400.
<b>Värvar 3 000 medlemmar</b>
- Vi ska värva ytterligare 3 000, säger marknadsansvarige Thomas Walden, som jobbat snart sagt dygnet runt sedan degraderingen i lördags.
På så vis ska IFK "ta hem" en del av de pengar som går förlorade i och med spel i superettan. Han räknar med ungefär 6,5 miljoner kronor minus på intäktsidan.
Några elvatusen i snitt lär det inte bli nästa säsong på Idrottsparken.
- Men målbilden är att vi ska ha 5-8 000 åskådare. Det klarar vi med derbymatcherna, menar Walden.
Billigare biljetter blir det emellertid inte.
- Styckpriset på matcherna blir detsamma. Däremot blir det billigare för de som har årskort eftersom det nu blir 15 hemmamatcher mot 13 förra säsongen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!