Där tas hon mer än gärna emot av butikschef Pelle Arén.
– När jag märkte att det började barka iväg med Saluhallen, tog jag kontakt med Jennie. Sedan har vi jobbat fram en samarbetsform, säger han.
– Vi tänkte att det bra som Jennie byggt upp måste leva vidare, med framförallt bra kött och fisk till Söderköpingsborna och dess besökare!
Det handlar bland annat om hängmörat och mörat kött, kött som görs i ordning på plats i butiken. Mycket närproducerat.
– Jennie har bra kontakter med närproducenter och andra bra leverantörer, säger Pelle Arén.
Jennie Andersson märker av att kunderna efterfrågar mer sådana produkter.
– Folk blir allt mer medvetna om vad de stoppar i sina kroppar, vilket är jättebra, säger hon.
Hon berättar att hennes leverantörer tänker allt mer på vad de exempelvis stoppar i sina korvar. En har helt slutat att tillsätta socker i sina charkprodukter.
– På så sätt hjälper de människor att handla på rätt sätt, säger hon.
Butiken har sedan länge haft en manuell disk, men just kött har inte funnits de senaste åren. Nu kompletteras alltså den manuella chark- och fiskdisken, den sistnämnda nu dubbelt så stor, med kött.
– Vi försöker flytta in lite saluhallskänsla i butiken! Dessutom är det en möjlighet för oss att ta lite mer av marknaden i Söderköping, säger butikschefen.
Han nämner konkurrensen från bland annat det nybyggda Willys och Ica.
– Vi lyfter fram vår manuella försäljning och satsar på servide, säger han.
Samarbetet med Jennie Andersson startade förra veckan.
– Det har fungerat jättebra, säger Pelle Arén.
Jennie Andersson är glad över sin nya tillvaro.
– Efter att ha varit egen företagare ett par år är det skönt att vara anställd igen! Och så är det roligt att vara tillbaka hos de gamla jobbarkompisarna, säger hon och avslutar:
– Jag hoppas att kunderna ska hitta mig här, och att ännu fler upptäcker produkterna.