Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Kan få pris på Bernsgala

Det kommunala fastighetsbolaget Ramunderstaden har nominerats till ”Kundkristallen 2016” i två klasser. I februari tillkännages vinnarna på Berns salonger.

Vd för Ramunderstaden. Thomas Angström vid visningen av lägenheterna i etapp ett på Vikingen.

Vd för Ramunderstaden. Thomas Angström vid visningen av lägenheterna i etapp ett på Vikingen.

Foto: Patrik Selsfors

SÖDERKÖPING2017-01-25 12:00

Det är företaget AktivBo (genomför kundundersökningar) som för tolfte året delar ut priset ”Kundkristallen 2016” – en utmärkelse uppdelad i sex olika klasser. De företag och bolag som är nominerade i de olika klasserna har blivit det genom kunderna – alltså hyresgästerna – beroende på resultaten i de kundundersökningar man deltagit i.

Nu står det klart att det kommunala fastighetsbolaget Ramunderstaden AB i Söderköping, som äger och förvaltar 818 bostäder i Söderköpings kommun, finns bland de nominerade i två av klasserna: ”Högsta serviceindex 2016” samt ”Största lyft serviceindex 2016”.

– Det är naturligtvis fantastiskt, säger Thomas Angström, vd på Ramunderstaden som pekar på de anställda som främsta orsak till detta.

– Nomineringarna bevisar att vi har engagerad personal som gör ett bra jobb.

Ramunderstaden gjorde alltså under året som gick en hyresgästundersökning med AktivBo i Kullborg, Lantmannen, Stationsmästaren och Svedjevägen. I den konstaterades bland annat att trivseln med sin lägenhet bland hyresgästerna ökat från 2014: då svarade 93,1 procent att de var nöjda eller mycket nöjda – 2016 hade denna siffran höjts till 96,2 procent. När det gäller det sammanräknade serviceindex har man från senaste mätningen 2014 höjt från 82,6 till 88,5 procent nöjda eller mycket nöjda.

– Vi har använt de här undersökningarna som ett underlag där vi, tillsammans med våra medarbetare, gemensamt försöker hitta vägar till förbättringar, berättar Thomas Angström

Han tycker att det är extra kul att förbättringar har synts just vad gäller serviceindex.

– Det handlar ju om möten med hyresgäster och att vi sköter fastigheterna på ett sätt som många är nöjda över, säger Thomas Angström som dock tillägger att denna typ av undersökningar i första hand ska ses som ett underlag för förbättringar.

– Man känner sig ju inte nöjd bara för man nomineras till ett sådant pris, det finns områden där vi kan bli bättre och de här undersökningarna är en viktig del i det arbetet.

Vinnarna i de olika klasserna kommer att presenteras på en stor baluns kallat ”Benchmark Event 2017” på Berns Salonger i Stockholm den 9 februari och då finns förstås Ramunderstaden på plats.

– Ja, självklart ska vi vara med och representera där och så hoppas vi att det går bra, säger Thomas Angström.

– De här nomineringarna är kul för alla inblandade.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om