Det säger Tom Friberg, kommunikationschef och delägare i familjeföretaget med 129 butiker och sju miljoner transaktioner runt Norden i snitt varje år.
Tom Friberg avvisar inte Margareta Modigs och Kerstin Carlsons anklagelser. Han vet inte detaljerna i fallet, men säger att det är mycket sällan som Forex Bank lämnat ifrån sig falska sedlar.
– Såvitt jag vet har det bara vidimerats vid ett enda tillfälle under 50 år att falska pengar slunkit igenom vårt kontrollnät. Vid det tillfället behövdes mycket avancerad utrustning för att se förfalskningen. Det skulle alltså vara en mycket extrem ovanlig händelse om vi har lämnat ut falska sedlar.
– För oss handlar det om trovärdighet, rykte och företagets överlevnad att kunderna är nöjda och inte får falsk valuta. Det får inte förekomma att vi hanterar falska varor.
Han ger också sin bild av kontrollarbetet vid varje butik:
– Vi kontrollerar pengarna maskinellt 3-4 fyra gånger, dessutom två gånger manuellt. Både av de som levererar sedlarna och de som transporterar sedlarna. De som arbetar hos oss är mycket duktiga att bara med fingrarna upptäcka falska sedlar, att känna papperskvalitén.
Tom Friberg betonar att kinesiska taxiförare är kända för bedrägerier.
– Det är långt från första gången vi anklagas för att sålt falska yuan. Åtta gånger av tio finns en taxiförare med i bilden. Det sker två-tre gånger per år, men mer vanligt förekommande än andra historier. Så mycket kan jag säga.
Finns risken att er egen personal medvetet lämnat ut falska sedlar?
– Det kan jag inte förneka. I teorin. Inget företag kan garantera att sådant inte händer. Men de får gå igenom bakgrundskontroller innan anställning är omfattande och hittills har ingen fått sparken efter att något sånt hänt. Tack och lov.
Kvinnorna var också mycket besvikna på bemötandet från er?
– Kan jag bara beklaga. Vi lever på att ha nöjda och glada kunder.