Kedjan har 135 butiker runt om i Sverige, Norge och Finland. Bland annat tillhandahålls mobiltillbehör och när kunderna började efterfråga mobilreparationer, valde man att börja testa tjänsten.

– Vi tror med de allt dyrare telefonerna och ett ökande miljötänk, är det fler som vill byta batterier och skärmar. Batterier blir ju ofta dåliga redan efter 1,5 år, det är självklart man ska byta då, säger Catherine Sahlgren, vd Teknikmagasinet.

Norrköping blir pilotstad i satsningen och butiken i Domino kör igång på torsdag.

– Norrköping blev ett självklart val för oss. Att valet föll på Norrköping beror på flera saker. Vi har lyckats bra med våra butiker där, vi har funnits i Norrköping nästan ända sedan vi startade Teknikmagasinet, vi har väldigt duktig personal där och vi har förstärkt med specialistkompetens som kommer därifrån, säger Catherine Sahlgren.

För att förverkliga konceptet har Teknikmagasinet förvärvat två verksamheter med erfarenhet av mobilreparationer. Ett av dem kommer från Norrköping.

– Förstärkning med gedigen kompetens och branscherfarenhet har varit en nyckel för oss för att utforma tjänsten på rätt sätt. Det har även varit en förutsättning för att säkerställa att vi tillför rätt kompetens för att tillhandahålla den här servicen, säger Catherine Sahlgren.

Teknikmagasinet räknar med att erbjuda servicen i alla butiker i Sverige före sommaren, för att sedan ta det vidare till sina butiker i Norge och Finland.