Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Sabotage mot H&M-affischer

NORRKÖPING
Någon har saboterat reklamaffischerna i centrala Norrköping på Hennes & Mauritz underklädesmodell.
Detta genom att klistra på lappar, å vilka det står att bilderna på den amerikanska skådespelerskan Bridget Fonda, är manipulerade.

Precis som många gånger tidigare, har någon saboterat Hennes & Mauritz underklädesaffischer i centrum. Detta genom att klistra lappar på reklamtavlorna, där man anser att bilderna är lögnaktiga.
FOTO: JANNE FORSBY

Precis som många gånger tidigare, har någon saboterat Hennes & Mauritz underklädesaffischer i centrum. Detta genom att klistra lappar på reklamtavlorna, där man anser att bilderna är lögnaktiga. FOTO: JANNE FORSBY

Foto:

Norrköping2001-12-08 00:00
Bridget Fonda är alltså årets H&M-modell och enligt sabotören är bilderna så manipulerade att vad än andra kvinnor gör med sin kropp, kommer man aldrig att se ut som modellkvinnan.
- Det är en ouppnåelig ideal-lögn, suckar sabotören medan många andra tycker att årets kvinna ser ovanligt normal och vanlig ut, åtminstone jämfört med de extremt utmanande Anne Nicole-affischerna för några år sedan...

<b>Inte manipulerade</b>
- Jag kan garantera att bilderna inte är manipulerade, säger pressansvariga Annacarin Björne hos H&M. Det enda vi gjort är att vi tagit bort fräknar från Bridgets mage. När bilderna förstorades för att passa stortavlor, såg fräknarna ut som smuts.
- Alla reagerar olika på reklamen. Vi vill förmedla en positiv bild av vårt mode.
- Men det är beklagligt när man gör såna här aktioner som klisterlapparna. Det är mycket bättre om de som inte reagerar positivt på reklamen, ringer upp oss och diskuterar saken över telefonen istället.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om