En kund lämnade in sin bil till plåtfirman efter att den blivit vandaliserad. När kunden fick tillbaka bilen märkte han att det var en glipa mellan cab och kaross. Både vind och vatten kom in i bilen. Även bakrutan i caben var bucklig. Larmet fungerade inte.
Han begärde då att få det hela åtgärdat, men varken plåtfirman eller den firma i Linköping som utfört reparationer av caben, har åtgärdat felen.
Kunden har kontaktat firmorna ett flertal gånger men inget har hänt.
Plåtslageriet hävdar att det är Linköpingsföretaget som ombesörjt arbetet med caben och att det är till dem som kunden ska vända sig.
Allmänna reklamationsnämnden har funnit att tjänsten inte varit fackmässigt utförd. Däremot har inget fel gjorts vad gäller larmet.
Nämnden rekommenderar plåtfirman att avhjälpa felet samt ersätta kunden med 440 kronor för ett test han gjort som visar felen.