NORRKÖPING
– Och det verkar som att alla är nöjda med arrangemanget, summerar Björn Persson från tävlingsledningen.
Har du hört något klagomål?
– Ja, det var dimensionerat med för få toaletter på ett område på Himmelstalundsfältet, men det ordnade vi till så snart vi fick veta om problemet.
Har du någon exakt siffra på antalet deltagare, med tanke på alla efteranmälningar?
– Vi kunde checka in exakt 21.221 orienterare och det känns förstås fantastiskt bra. Med den siffran ligger vi på sjätteplats genom tiderna i O-Ringen och det kan man känna sig stolt över.
Ni hade som målsättning att nå 20 000?
– Ja, det hoppades vi på före tävlingen och det klarade vi alltså av med råge, så det känns väldigt roligt.
Dessutom har man varit hela 1 401 funktionärer i tjänst och en av dessa har varit Lena Fröberg, chef för Deltagarservice, dit i princip alla deltagarna kommit och hälsat på av olika skäl.
Hur känns det nu när allt är över, Lena?
– Det är blandade känslor, säger hon. Visst har det varit jobbigt stundtals, men vi funktionärer har haft ett väldigt bra samarbete här på Deltagarservice och de allra flesta av deltagarna har varit positiva. Vi fick till och med en likörflaska som tack från en deltagare, som tydligen var mycket nöjd med hjälpen han fick här!
I högen med upphittade saker finns kläder, plånböcker, nycklar, kompasser, handdukar och en hel del annat.
– När det gäller plånböcker, id-handlingar och pass som vi hittat har vi försökt göra ett detektivarbete för att hitta ägarna och det har vi lyckats bra med, summerar Lena Fröberg medan hon håller på att plocka ihop sina saker.