Vad som såldes mest av är inte så svårt att lista ut med facit i hand.
– Stövlar! Väldigt många stövlar. Och det kunde man ju ha räknat ut så här i efterhand, säger Anna Falk som är centrumledare på Lundbergs.
Kenneth Malmberg, centrumchef i Ingelsta håller med.
– De butiker som sålde stövlar sålde slut på sina lager, säger han.
FestivalkitLundbergs, som har bland annat Spiralen och Linden i Norrköping, uppskattar en ökning i antalet besökare på runt 10 procent jämför med samma period förra året.
– Det är ganska mycket människor, säger Anna Falk.
Förutom stövlar köpte festivalbesökarna liggunderlag, stolar, kylväskor och annat festivalrelaterat. Hotellen var fullbokade, restauranger och caféer gick såklart bra och många tog även ut pengar i stan. Många butiker hade satt ihop särskilda festivalkit.
Trots att Ingelsta låg närmare festivalområdet var det många som letade sig in till butikerna på Drottninggatan, mycket tack vare att spårvagnstrafiken kom igång till slut.
– Festivalen gav ringar på vattnet ända in till Norrköping city. Roligt att de hittade hit, säger Anna Falk.
Förutom hög belastning på offentliga toaletter flöt allt på bra.
Läs mer i lördagstidningen.