Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Långa väntetider till Sydkrafts kundservice

NORRKÖPING
Under slutet av december och början av januari har väntetiderna till Sydkrafts kundservice varit mycket långa. Orsaken är att antalet samtal femdubblats efter att priserna på el stigit kraftigt under vintern samtidigt som utformningen av fakturorna ändrats.

Norrköping2003-01-22 00:00
Väntetiderna till Sydkrafts kundservice har varierat mellan 10-30 minuter. I de värsta fallen har det varit över en timmes väntetid.
- Orsaken är att antalet samtal till kundservice har femdubblats sedan i höstas. Tidigare tog vi emot 20 000 samtal varje vecka, nu har antalet samtal ökat till över 100 000 samtal i veckan, säger Stefan Svensson, chef för kundservice inom Sydkraft i Sverige.

<b>Mest om elpriser</b>
De vanligaste frågorna handlar om elpriserna som stigit kraftigt under den kalla vintern, och om fakturorna som fått ett nytt utseende.
- För att förbättra situationen har vi under hösten utökat vår kundservice från 200 till 300 personer. Ytterligare 50 nya medarbetare, varav 25 i Norrköping, håller just nu på att utbildas och börjar att arbeta under nästa vecka.
De 25 i Norrköping har en projektanställning fram till sommaren.
Kundservice tar under våren också hjälp av ytterligare 50 personer, tjänster som köps in utifrån, från callcenter. Då har bemanningen på kundservice fördubblats, uppger Stefan Svensson.

<b>Kopplats ihop</b>
Sydkraft har flera kundservicecenter runt om i landet, varav ett i Norrköping. Förrförra veckan kopplades alla dessa ihop, så det inte spelar någon roll varifrån i landet man ringer. Samtalet kopplas vidare vid kö i den egna staden.
Sydkraft hänvisar också till sin hemsida på Internet där man kan läsa aktuell information om priser och avtal. De kunder som vill lämna mätarställning kan också göra det via hemsidan eller via sin knapptelefon på Sydkrafts "Energisvar".
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om