Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

#iNorrköping nominerat till årets kampanj

Hashtagga iNorrköping och dela med dig av dina bilder och upplevelser. Det är kampanjen som nu kan bli årets kampanj i länet.

Foto: Fotograf saknas!

NORRKÖPING2015-03-16 11:07

#iNorrköping initierades för att lyfta fram människorna i Norrköping och deras personliga berättelser, bilder och upplevelser av platsen. Flera av dessa bilder har säkerligen många sett på de stora infartsskyltarna till stan, en del av dem visades även upp i samband med Bråvallafestivalen för att ge festivalbesökarna en bild av Norrköping. Denna fototävling skapades för att skapa ett engagemang för #iNorrköping. Flera av bilderna visades också upp i samband med Bråvallafestivalen.

Och nu har projektet nominerats till årets kampanj i Östergötland.

– Det känns jättekul att ett arbete som både initierats och genomförts inom Norrköpings kommun är nominerad till ett sådant här pris. Samtidigt har vi haft ett väldigt bra samarbete med de företag som varit involverade i olika delar av projektet, säger Tina Vennerholm som är den som håller i #iNorrköping.

Under året har flera andra kampanjer också gjorts, och bilder från bland annat Augustifesten, Stadsloppet och Nyårspromenaden har visats upp. Varje vecka kan man följa en ny "Instagrammare" som visar upp sitt Norrköping. Vinnaren i årets kampanj presenteras under Agda-galan, som arrangeras av Marknadsföreningen i Östergötland i slutet av mars.

– Hela #iNorrköping bygger ju på Norrköpingsbornas engagemang så jag vill verkligen lyfta att det här också är deras nominering – det är de som har skapat innehållet i #iNorrköping genom att skicka in sina bilder, säger Tina Vennerholm.

#iNorrköping...

...är ett samarbete mellan kommunen och Upplev Norrköping. Kampanjen som nominerats har genomförts tillsammans med Identx, Ariom, Signed by Simon, Alida Form och Crazy Pictures. Syftet med projektet är att skapa stolthet för platsen och stärka varumärket Norrköping. Projektet lanserades den 1 april 2014, och ett av dess mål var att www.iNorrköping.se skulle innehålla 3000 bilder vid årets slut; vid slutet av 2014 fanns det 7000 bilder på webbsidan.

Källa: Norrköpings kommun

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om