#iNorrköping initierades för att lyfta fram människorna i Norrköping och deras personliga berättelser, bilder och upplevelser av platsen. Flera av dessa bilder har säkerligen många sett på de stora infartsskyltarna till stan, en del av dem visades även upp i samband med Bråvallafestivalen för att ge festivalbesökarna en bild av Norrköping. Denna fototävling skapades för att skapa ett engagemang för #iNorrköping. Flera av bilderna visades också upp i samband med Bråvallafestivalen.
Och nu har projektet nominerats till årets kampanj i Östergötland.
– Det känns jättekul att ett arbete som både initierats och genomförts inom Norrköpings kommun är nominerad till ett sådant här pris. Samtidigt har vi haft ett väldigt bra samarbete med de företag som varit involverade i olika delar av projektet, säger Tina Vennerholm som är den som håller i #iNorrköping.
Under året har flera andra kampanjer också gjorts, och bilder från bland annat Augustifesten, Stadsloppet och Nyårspromenaden har visats upp. Varje vecka kan man följa en ny "Instagrammare" som visar upp sitt Norrköping. Vinnaren i årets kampanj presenteras under Agda-galan, som arrangeras av Marknadsföreningen i Östergötland i slutet av mars.
– Hela #iNorrköping bygger ju på Norrköpingsbornas engagemang så jag vill verkligen lyfta att det här också är deras nominering – det är de som har skapat innehållet i #iNorrköping genom att skicka in sina bilder, säger Tina Vennerholm.