Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Inget direktflyg till Landvetter

NORRKÖPING
Det blir inget direktflyg mellan Norrköping och Landvetter i Göteborg.
Detta sedan bolaget Gothia Airlines ställt in planerna på att öppna linjen i slutet av maj.
- Beklagligt, eftersom vi gärna vill ha en flyglinje mellan Norrköping och Göteborg, något som vi haft tidigare, säger Lars Samuelsson, Norrköpings flygplatschef, som däremot gläder sig åt ytterligare ett intresserat företag när det gäller Köpenhamnslinjen.

Norrköping2002-05-18 00:00
- Sedan tidigare har ju Skyways uttalat ett stort intresse att ta över efter SAS, när de lägger ner den här linjen. Ett övertagande som troligen sker den 28 oktober i samband med bytet mellan sommar- och vintertidlistan.
- Men nu har ett annat bolag, och det är inte Gothia, hört av sig och vill börja flyga Norrköping?Köpenhamn, när SAS försvinner, säger Lars Samuelsson.

<b>120 000 passagerare</b>
- Det hela är så nytt att jag ännu inte kan säga flygbolagets namn, men det är givetvis positivt att fler än Skyways är med och konkurrerar om de cirka 120.000 passagerare som trafikerar den här rutten.
- Framför allt borgar ju det här intresset för att vi verkligen får en fortsatt flygning på Köpenhamn, utan att vi riskerar något glapp mellan övertagandena och dessutom hoppas jag att vi kan pressa fram fler avgångar per dag än vad SAS har haft.
- För det är ju så att med fler avgångar, kan passagerarna ännu bättre pricka in sin nästa avgång i Köpenhamn och därmed minska väntetiden på Kastrup, vilket givetvis är bra.

<B>? Men det blir väl aldrig aktuellt att båda de nu aktuella flygbolagen börjar trafikera Norrköping?Köpenhamn?</B>
- Rent teoretiskt är det inget som hindrar att två flygbolag tar över efter SAS, men jag tror inte kundunderlaget räcker för mer än ett nytt flygbolag, säger Lars Samuelsson.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om