Hyresbostäder sköter sig bättre
En ny enkät som Hyresbostäder under hösten genomfört bland sina hyresgäster visar att fler är nöjda med skötsel och service än vid den förra mätningen i våras.
- Den var en reaktion på de förändringar vi gjorde, säger marknadschef Lars Löfgren.
Entreprenad
I november 2004 genomförde Hyresbostäder ett nytt sätt att arbeta på vad gäller den yttre skötseln och städning. Mycket lades ut på entreprenad. Men redan i våras och resten av året har stort arbete lagts ned på att komma tillrätta med det som brustit, säger marknadschef Lars Löfgren. För att stämma av vad hyresgästerna tyckte genomfördes en ny enkät i oktober och november.
Den skickades ut till 1 700 hyresgäster. 60 procent, ca 1 000 personer, har svarat på den.
- Syftet var att ta reda på om våra åtgärder gett det resultat vi tänkt oss. Och glädjande nog så fick vi det bekräftat. Det totala serviceindexet hade ökat med 1,6 procentenheter till 75,5 %. Kundnöjdheten i delområdet "Rent och Snyggt" d v s yttre skötsel och städning ökade med hela 2,9%.
- Men vi är inte nöjda, fortsätter Lars Löfgren. Nu har vi fått bekräftat att vi är på rätt väg, men målet är inte nått.
Nästa hyresgästenkät kommer att genomföras i augusti 2006.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!