Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Hyresbostäder bemöter kritik

Lars Löfgren, marknadschef hos Hyresbostäder, säger att Elisabet Noussi måste vara deras mest otursförföljda hyresgäst. Samtidigt medger han att mögel är ett problem i Hyresbostäders lägenheter i Klockaretorpet.

NORRKÖPING2012-06-22 05:24

De närmsta åren kommer samtliga av Hyresbostäders 1?100 lägenheter i Klockaretorpet få badrummen renoverade.

- Husen byggdes under en tioårsperiod på åttitalet, så det är dags nu. Sedan har vi haft problem med fuktskador och mögel i många av lägenheterna, säger Lars Löfgren, marknadschef hos Hyresbostäder.

Att det skulle bero på fuskbygge, som Elisabet Noussi misstänker, tvivlar Lars Löfgren på. Och att hon råkat råkat ut för två mögelskadade lägenheter, byggda under samma tidsperiod, tror han är en slump.

- Hon måste vara vår mest otursförföljda hyresgäst. Men samtidigt är det lite konstigt att just de lägenheter hon bor i är mögelskadade. Det här är tredje vattenskadan hon drabbas av, säger Lars Löfgren.

Tror du att hon orsakat mögel i en lägenhet där hon bott i en månad?

- Vet inte, men det hela är lite konstigt. När våra entreprenörer velat komma in och renovera har hon inte öppnat, och inte svarat i telefon.Vår dialog har väl inte varit helt fantastisk, säger Lars Löfgren.

För övrigt anser marknadschefen att Hyresbostäder agerat på ett bra sätt gentemot Elisabet Noussi.

- Vi har gjort allt vi kunnat. Det är svårt, man försöker vända ut och in på sig själv för att göra hyresgästerna nöjda. Det lyckas tyvärr inte alltid, säger han.

På frågan om inte Hyresbostäder borde erbjuda Elisabet Noussi en ny bostad efter elva år i mögelskadade lägenheter, svarar Lars Löfgren:

- Jag kan hålla med om att det lämpligaste nu är att hjälpa henne att hitta en ny lägenhet. Men att kunden alltid har rätt 29- det stämmer inte, säger han.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om