NORRKÖPING
– Och det är en för oss mycket viktig enkät att få in svar på, understryker marknadschefen Lars Löfgren. För de svar vi får in, visar oss vad vi kan göra bättre, men också vad vi är bra på. För det är givetvis viktigt att få veta det också, liksom nya trender och tendenser i utvecklingen angående vårt boende. Det hoppas vi kunna få fram via våra enkäter.
Skickar ni ut enkäterna till alla era nästan 10 000 hyresgäster?
– Ja, men vi delar upp dem, så att cirka 5 000 får enkäten i år och de andra 5 000 får den nästa år.
Är det något nytt inslag bland frågorna i årets enkät?
– Nej, det är inget direkt nytt, utan samma frågor som vi haft tidigare. Det nya sedan förr, säger Lars Löfgren, är att vi strukit en del frågor, eftersom vi fått signaler från vissa av våra hyresgäster att enkäten varit för lång och att man blivit lite enkät-trött. Så därför har vi minskat den något och hoppas därmed att få ännu fler svarande än i fjol.
Varför lägger ni inte till nya frågor i varje enkät?
– Det känns viktigt att ha samma frågor genom åren, så att vi kan jämföra utvecklingen och eventuella förändringar i enkäterna. Och den här enkäten har vi skickat ut under många år nu och jag tror den första skickades ut runt år 2000.
När blir resultatet klart?
– Vi räknar med att ha gått igenom alla enkäterna och fått fram ett resultat under hösten och då finns det förstås tillgängligt även för media, poängterar Lars Löfgren.