Får inte ersättning för merkostnader

Flyget hem ställdes in på grund av covid, men försäkringsbolaget vill inte ersätta Norrköpingsbon som ofrivilligt blev kvar en extra månad på resmålet.

Mannen fick på egen hand ordna hemresan från semestermålet.

Mannen fick på egen hand ordna hemresan från semestermålet.

Foto: Janerik Henriksson/TT

Norrköping2023-09-22 12:46

Mannen från Norrköping har anmält Länsförsäkringar Östgöta till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Han berättar att hemresan ställdes in på grund av covid, vilket ledde till att han fick ordna nya flygbiljetter samt lösa sitt boende.

"Förseningen blev en månad lång, medförde mig merkostnader", skriver han till ARN.

Försäkringsbolaget har avvisat anspråket från kunden som kräver 9 100 kronor i ersättning. Händelsen inträffade i juni 2021 och Norrköpingsbon har gjort flera anmälningar till Länsförsäkringar för att försöka lösa tvisten.

ARN kommer att lämna en rekommendation på hur tvisten ska lösas. De flesta företagen brukar följa dessa.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!