Kvart i nio på måndag är det avspark för Sveriges första match i fotbolls-EM, mot värdnationen Ukraina. Tanken var att det precis som när EM anordnades för fyra år sedan skulle vara fullsmockat med hungriga fotbollssupportrar i Flygeln där matchen skulle visas på storbildskärm. Men så blir det inte. Istället har arrangörerna tvingats ställa in hela arrangemanget. Intresset har helt enkelt varit alldeles för svagt.
- Vi kan inte vara nöjda med för få besökare när lokalen är så stor, konstaterar Stefan Papangelis.
- Ska vi göra det ska vi göra det bra. Vi drog i handbromsen i torsdags.
För tuff konkurrensHan menar att det inte är till arrangemangets fördel om publiken sviker och att det då är bättre att avstå att köra.
- Det bygger ju upp en sorts förväntan att det ska vara stort och mycket folk när man går på något sådant här. Det blir inte bra om det är för glest.
I samband med visningen av Sveriges EM-matcher har man en kapacitet på 500 matgäster och närmare 6-700 personer totalt. Siffror som man nu alltså inte varit i närheten av att sälja. Papngelis har några teorier om varför.
- Det har inte varit så stort intresse som vi hade hoppats. Det är måndag och det är studentvecka, det har visat sig vara för tufft i konkurrensen.
- Det krockar lite med skolavslutningarna och sådana grejer och det verkar ta en del av intresset tyvärr.
Satsar på EnglandNu hoppas man istället på att det riktiga draget ska infinna sig på fredag när Zlatan och company är i elden för sin andra EM-match.
- Vi laddar till Englandsmatchen istället, då kommer vi köra. Det ser bättre ut inför den matchen och vi hoppas på att det blir fullt.
Förutom mat och matchvisning lockar man med tävlingar och besök av profiler till de matcher som kommer visas.
Köpta biljetter till matchen mot Ukraina återköps.