Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Blivande brud anmäler butik

22-åringen hittade en brudklänning, betalade 1000 kronor i handpenning. Men redan samma dag ångrade hon sig – men då var det försent att få några pengar tillbaka.

Tvist. En blivande brud känner sig illa behandlad av en butik som säljer brudklänningar.

Tvist. En blivande brud känner sig illa behandlad av en butik som säljer brudklänningar.

Foto: Titti Olovsson

NORRKÖPING2015-05-06 19:27

Det var för ett par veckor sedan som den 22-åriga blivande bruden la undan en brudklänning som kostade 6000 kronor i en butik Norrköping. Hon betalade 1000 kronor i deposition. Men senare samma dag köpte 22-åringen en annan klänning, som hon tyckte bättre om, i en annan butik.

Tusenlappen hon betalat för den första klänningen fick hon, enligt en anmälan till allmänna reklamationsnämnden, ARN, inte tillbaka.

– Biträdet sa att jag fick välja en annan klänning, men efter samtal kom vi överens om att jag skulle få välja något annat i butiken för 1000 kronor, skriver kvinnan i sin anmälan till ARN.

Men efter några dagar då kvinnan skulle välja något annat för depositionspengarna blev det stopp. Det enda butiken gick med på var att kvinnan valde en annan klänning eller köpte loss klänningen för 6000 kronor.

Enligt anmälan till ARN har den blivande bruden även varit i kontakt med konsumentvägledaren i Norrköping som påtalat att man som konsument har rätt att häva köpet. Det är nu upp till ARN att säga sitt i tvisten.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om