Hon funderar några sekunder, beskriver sedan en vanlig arbetsdag.
– Om jag tar emot 20 samtal på en dag, handlar nog fem-sex om telefoni. Sedan kommer hantverksärenden och därefter bilärenden.
Tyvärr är det ofta för sent när Pia träder in i bilden.
– Ångerrätten skulle kunna rädda många, men den gäller inte när man går in i en affärslokal typ de som finns i Mirum Galleria. Då gäller istället konsumentköplagen och den har ingen ångerrätt.
– När avtalen är påskrivna försöker jag ta reda på vad det verkligen står i dem, vilka utfästelser säljaren har gjort och försöker ändra eller häva avtalet. Men det kan vara svårt, de har blivit mer noggranna, de här företagen. Och vi har en tendens att inte läsa villkoren ordentligt, av olika skäl.
Konsumentrådgivarens tips är: Be att få med papperen hem och läs i lugn och ro innan du bestämmer dig. Du har den rättigheten, oavsett vad de säger.
Pia Klerhag påminner också om möjligheten att faktiskt få höra den ljudfil som spelats in där du godkänt ett avtal, eftersom det numer ofta rör sig om muntliga avtal per telefon.
– Det ställs ganska höga krav på vilka frågor säljarna ska ställa, mer än många tror. Är du minsta osäker på vad du sagt kräv att få höra den.
Norrköpings konsumentrådgivare spräcker också myten om att det bara är äldre som drabbas av den här typen av problem.
– När det gäller telefoni hamnar faktiskt människor i alla åldrar i klistret, säger Pia.
Tre av de största operatörerna, Telia, Tele 2 och Telenor, har samtliga avslutat sitt samarbete med Phone Family. Däremot inte 3.
– De har flera samarbetspartners av den här karaktären, man kan ju fråga sig varför just det företaget har det så. Jag är själv nyfiken på vilka vinstmarginaler deras partners har. Är de verkligen så viktiga att ha kvar med tanke på problemen som följer med? undrar Pia Klerhag.