Säkerligen är det här en helt okänd SM-tävling för de flesta, men faktum är att det var 14:e mästerskapet som arrangerades i år och första gången som Eon tog hem SM-guldet. Ett besked de nyligen fick vid en tävlingsceremoni i Stockholm.
– Totalt sett är vi 300 anställda i vår kundservice, varav hälften sitter här i Norrköping och hälften i Sollefteå, berättar regionchefen Björn Persson, och givetvis gäller SM-guldet alla dessa 300.
Hur går det då till att vinna den här tävlingen?
– Arrangören Q Survey har ett antal professionella undersökare, som ringer och låtsas vara kunder och ser hur vi sköter oss, berättar Romana Hävemyr, en av Norrköpings 150 vinnare.
– Enligt tävlingsreglerna har de ringt minst 200 samtal till oss, innan de sedan bedömt hur de blivit bemötta av oss, när det gäller servicegraden, allmän attityd, engagemang, korrekta svar, kunskap, effektivitet, initiativ och tydlighet.
Guldfest?Björn Persson är förstås stolt över sin avdelning och det nyvunna SM-guldet:
– Nu återstår bara att se om vi blir bjudna på Norrköpings kommuns traditionella fest varje år för alla SM-vinnare. Kanske de tycker det är för mycket att bjuda alla 150 på festen, men vi får väl se...
Läs mer i tisdagstidningen.