Istället fortsätter Magnus Nilsson sin karriär inom koncernen Parks and Resorts och får från och med 1 juni en strategisk befattning på huvudkontoret i Stockholm.
Magnus Nilsson har under senare år fått vara med om en fantastisk utveckling och investeringstakt i Kolmårdens djurpark. Samtidigt som man gjort storsatsning efter storsatsning, har man också kunnat notera publikrekord under säsong efter säsong.
Förra säsongen lyckades man locka över 600 000 besökare till djurparken och i år, tack vare nya linbanesatsningen på över 130 miljoner kronor, hoppas Magnus Nilsson på över 700 000 åskådare.
Inte minst med tanke på att nya linbanan, som går genom tidigare safariparken och som ersättning för bilarna, verkligen tagits emot positivt av de som redan hunnit testa den.
- Efter elva år som chef för djurparken så tyckte jag att det var bra om han fick något annat att fokusera på, och eftersom han varit med i Svensk turism, samarbetsorganisationen inom turismen i Sverige, ska han nu få fokusera på det uppdraget, säger Jan Roy, koncernchef i Parks and Resorts, till Folkbladet.
Folkbladet har sökt Magnus Nilsson för en kommentar, men inte lyckats nå honom.