Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Ett säkert dragplåster

551 448 personer. Där har ni exakt det nya besöksrekordet för Kolmårdens Djurpark under år 2007. - Så vi slog det tidigare rekordet på 494 000 besökare med mycket klar marginal, säger djurparkens VD Magnus Nilsson, 46, och ser mycket nöjd ut.

Lite större och mycket tuffare. Det har gorillaungen Enzo blivit och det är han som busar mest i apariet på Kolmårdens Djurpark.Foto: Janne Forsby

Lite större och mycket tuffare. Det har gorillaungen Enzo blivit och det är han som busar mest i apariet på Kolmårdens Djurpark.Foto: Janne Forsby

Foto: Forsby Jan

KOLMÅRDEN2007-11-08 00:07
- Dessutom kommer vi att kunna redovisa en rekordvinst för djurparkens verksamhet i år på hela 23 miljoner kronor. Det kan jag jämföra med cirka tre miljoner i vinst under mitt första år som VD år 2000. Så det har verkligen utvecklats åt rätt håll.Bra höstlov
Är parken stängd nu för allmänheten för det här året?- Ja, sista öppetdagen var i söndags, när det var slut på skolornas höstlov, då vi alltid brukar ha parken öppen. I år kan vi dessutom notera över 4 000 besökare under höstlovsveckan, vilket också är en mycket bra siffra.Har du någon förklaring till rekordsäsongen i år?- Ja, eller rättare sagt fem olika förklaringar, som jag tror påverkat besöksrekordet. Främst då nya 45-miljonerssatsningen på Tiger World som blivit en stor publiksuccé. Dessutom även gorillaungen Enzo som i år hade vuxit till sig och fortfarande var ett stort dragplåster.- En tredje orsak är delfinföreställningen som alltid har stor dragningskraft på många besökare och en fjärde orsak var att vi kom ut med djurparkens information till 3,2 miljoner hushåll, genom att vi för första gången fick vara med i IKEA:s utskick av kataloger.- Och en femte orsak till publikrekordet vill jag påstå, är faktiskt sju års slit av alla medarbetare här i djurparken.- I år blev det någon sorts ketchupeffekt efter många års slit och ett hårt försäsongsarbete. Det brukar i slutändan ge resultat och så blev det även här i år.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om