Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Anställda får åka till Florida

Jobbade du på Kolmårdens djurpark i somras? Då kan du nu få följa med på en resa till Köpenhamns Tivoli. Fastanställd personal får åka till Florida.

Rekordsommaren 2015.

Rekordsommaren 2015.

Foto: Matz Glimhed

KOLMÅRDEN2015-10-12 20:00

2015 kommer, enligt koncernledningen för Parks and Resorts, att gå till historien som det bästa året någonsin för upplevelsekoncernen.

– Koncernens parker: Gröna Lund, Kolmårdens djurpark, Skara Sommarland, Aquaria och Furuvik, har tillsammans överträffat både det förväntade besöksantalet och gästnöjdheten, står det i ett pressmeddelande.

I och med att målen har uppnåtts kommer koncernens medarbetare att få åka på studieresa till nöjesparker utomlands.

– Våra medarbetare har gjort en fantastisk insats under säsongen, de har haft en avgörande betydelse för årets rekordsiffror. Studieresan blir ett led i deras och företagets fortsatta utveckling, vi behöver yttre influenser för att kunna göra det, säger Christer Fogelmarck, koncernchef för Parks and Resorts.

På Kolmården handlar det om 700 anställda – 500 säsongsanställda och 180 helårsanställda – som nu erbjuds att följa med på en studieresa. Totalt kommer 2 500 anställda inom koncernen att erbjudas att följa med. De säsongsanställda kommer att få åka till Tivoli i Köpenhamn. De cirka 350 av koncernens helårsanställda, varav 180 som jobbar på Kolmården, kommer att få åka på en studieresa till nöjesparker i Florida i början av nästa år.

– Utöver att testa kittlande åkattraktioner, kommer medarbetarna bland annat att testa effektiviteten i parkerna samt titta på gästflöden, gästbemötanden och tematisering av attraktioner och miljöer, skriver företaget i ett pressmeddelande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om