Gyllen Hjulet är en brancshtävling inom event och sponsring och premierar alltifrån de mest nytänkande idéerna till de hantverksmässigt bäst utförda.
Tack vare kampanjen #väntainte vann City Gross och Jontefonden första pris i klassen "Årets samhällsengagemang" i konkurrens med Loka, Swedbank, Svenska Fotbollförbundet, Friends, Livsmedelshandlarna och Stockholms Central.
– För oss som är en del av City Gross-familjen är det givetvis roligt att det här projektet varit så framgångsrikt och nu även uppmärksammas på det här sättet. Det är en viktig fråga som påverkar och berör, säger John Svensson, butikschef för City Gross i Norrköping, i ett pressmeddelande.
Kampanjen #väntainte hade sin grund i att många är positiva till organdonation men att allt för få har registrerat sig i donationsregistret. Kampanjens syfte var att skapa opinion i frågan, att få fler att ta ställning och att fler drabbade familjer ska få hjälp.
"På kort tid och med stort personligt engagemang och med små medel har årets vinnare i kategorin Årets samhällsengagemang lyckats skapa en effektiv och nationell välgörenhetsorganisation, som har fått fler av oss att ta ställning", står det bland annat i motiveringen.