Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

De öppnar ny outlet i Norrköping

Ingelsta handelsområde får en ny hyresgäst till våren.Då slår nämligen Åhléns nya outlet upp portarna.– Vi siktar på att öppna i slutet av kvartal ett, säger Johan Sjöhagra, vd på Åhléns Outlet.

Nytt koncept. Gustaf Öhrn, vd på Åhléns, berättar om företagets senaste satsning. "Vi vill erbjuda något helt nytt", säger han.

Nytt koncept. Gustaf Öhrn, vd på Åhléns, berättar om företagets senaste satsning. "Vi vill erbjuda något helt nytt", säger han.

Foto: Linus Sundahl-Djerf/SvD/TT

HANDEL2017-11-27 10:13

Åhléns startar ett nytt varuhuskoncept nästa år – Åhlens Outlet.

Satsningen beskrivs som en av företagets största någonsin och de två första varuhusen kommer att öppnas under våren 2018. Ett i Västerås – och ett i Ingelsta i Norrköping.

– Norrköping är en stark handelsstad och det finns ju ett riktigt starkt handelsområde där så det var ett väldigt enkelt val för oss. Det är en intressant och bra stad att starta i. Retail är en bransch där det händer otroligt mycket just nu och det känns jättekul att kunna göra den här satsningen, säger Johan Sjöhagra.

Varuhuset kommer att öppna i befintlig lokal på Ingelsta handelsplats och ha Lager 157, Arken Zoo och Willis som grannar.

– Lokalen kommer att renoveras och fixas till och har en yta på 2 400 kvadratmeter så det är ett rätt så stort varuhus.

Kommer det här att skapa några nya jobb i Norrköping?

–  Det kommer det att göra. Vi kommer att behöva anställa 12-14 personer som ska arbeta där.

I det nya varuhuset ska kunderna kunna hitta allt inom mode, skönhet och hem under ett och samma tak. Det nya konceptet kommer också med ett tydligt prislöfte.

– Trender inom handeln visar att kunder i allt större utsträckning väljer att handla fler dyra produkter, men också fler billiga. Åhléns Outlet riktar sig till kunden som vill ”fynda snyggt” och som letar efter prisvärda och spännande erbjudanden i en modern miljö, berättar Johan.

Enligt honom ska inte det nya varuhuset behöva betyda något negativt för Åhlénsbutiken inne i stan. Tvärtom.

–  Absolut inte. Det är snarare så att Åhléns stärker sin position i Norrköping och stärker sitt varumärke i området.

Åhléns vd Gustaf Öhrn om satsningen:

–  Inom Åhléns gör vi stora satsningar för att möta den nya tidens konsumenttrender, och utöver att utveckla vårt sortiment och våra varuhus samt omfattande satsning på digital handel i alla dess former, satsar vi nu även stort på ett outletkoncept där vi vill erbjuda något helt nytt inom svensk handel. Genom det nya konceptet når vi ännu fler av dagens och framtidens kunder, säger han i ett pressmeddelande.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om