Team Störe har verkat i Östergötland och Södermanland sedan starten 1991. För 20 år sedan bildades Garageportexperten.
– Jag var en av några killar som var med och grundade bolaget. Det är kul att ha varit med på hela resan. Nu finns vi från Malmö i söder till Kiruna i norr, säger Per-Erik Störe.
Franchisekedjan består av 25 franchisetagare med 43 utställningar över hela landet. Och årets franchisetagare 2014 är Team Störe AB.
– Vi vill uppmärksamma de som lyckas väl. Team Störe täcker både Östergötland och Sörmland. Det är många hushåll att täcka och det är svårt att bli framgångsrik på ett så stort område, säger Mikael Holmstrand, vd för Garageportexperten Sverige AB.
Kriterierna för att kunna vinna baseras på marknadspenetration, butikstäthet och konceptefterlevnad.
– Försäljningsdelen är den tyngsta delen och den har Team Störe lyckats mycket bra med, påpekar Mikael Holmstrand.
Per-Erik Störe har åtta anställda och har i dagsläget utställningar i Finspång, Norrköping och Nyköping.
– 2013 sålde jag Linköpingsdelen. I december förra året utökade vi med en ny lokal på Ingelsta i Norrköping. Som franchisetagare kan vi koncentrera oss på att sälja och montera garageportar. Målet är att sälja minst 750 portar i vårt område per år, säger 56-åringen.
Han tror att det går att utveckla kedjan ännu mer och förtäta med fler utställningar.
– Det går inte själv utan bygger på att man har bra medarbetare, understryker Per-Erik Störe.
Mikael Holmstrand berättar att förutom äran kan vinnarna se fram emot en middagsbjudning för hela firman.
– Vi tror mycket på vårt sätt att mäta prestationer i vår kedja. Det är en stimulerande tävlingsmodell. Bra ledarskap och duktigt folk är viktiga ingredienser för att lyckas, säger Mikael Holmstrand.
Garageportexperten sålde totalt cirka 16 000 garageportar i Sverige förra året.
– Sammanlagt arbetar 130 personer på våra enheter och vi har en marknadsandel på 30 procent, säger Mikael Holmstrand.
Den 20-årsjubilerande kedjan omsätter drygt 260 miljoner kronor årligen.
Per-Erik Störe betonar vikten av att hela tiden jobba och utvecklas.
– Man får inte blunda för verkligheten utan det gäller att vara förändringsbenägen. Vi tänker fortsätta prestera. Förutom festen som vi blir bjudna på ska även hela firman åka till Stuttgart i Tyskland i slutet av februari, berättar Per-Erik Störe.