Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

När bredbandet inte fungerar - vart vänder man sig då?

FINSPÅNG
Vart ska man vända sig när bredbandet inte fungerar?
Finspångsbon Tommy Gustavsson blev hänvisad till olika personer, men han kom inte rätt.
Vallonbygdens felanmälan är rätt instans, uppger Matias Lindberg, bolagets vd.

Finspång2002-02-05 00:00
- Jag förstår väl att det kan bli fel på tekniken, men som kund borde man få veta vart man ska ringa, säger Tommy.
När Tommy Gustafsson inte kunde surfa på nätet i söndags morse ringde han hem till Vallonbygdens bovärd. Där hänvisades han till kommunen, men inte heller det var rätt. På söndagskvällen var felet fortfarande inte lagat.
På kommunen förklarar utvecklingschef Hans Lindberg att rätt ställe att vända sig till är Vallonbygden.
- Har man bredband via Vallonbygden är det hos dem den enskilda hyresgästen är kund. Sedan är Vallonbygden i sin tur kund hos Finet AB.
Matias Lindberg, vd för Vallonbygden, säger att det är till Vallonbygdens felanmälan man ska vända sig, om det blir fel på bredbandsuppkopplingen.
- Antingen tar vi sedan kontakt med Finet, eller hänvisar dit. I detta fallet var det förmodligen så att hyresgästen inte fick tag på rätt person.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om