FINSPÅNG
Det är nu tre år sedan den senaste företagskryssningen gjordes. Tanken var att det skulle vara ett återkommande vartannat-år-projekt, men av olika anledningar blev gapet lite större.
– Bland annat hade vi mässan ”Finns i Finspång” för två år sedan. Men nu är tanken att vi ska köra kryssningen och mässan vartannat år, säger Andreas Ramlöv som är vd på Total Media som anordnar kryssningen med kommunen, företagarna, Hällesta Buss, Ernst&Young och Rejmes.
NätverkaAlla företagare i Finspång har bjudits in och gensvaret har inte låtit vänta på sig. Runt 70 personer hänger med.
– Det är en ökning från förra gången, då vi var runt 55. Kul!, säger Andreas Ramlöv.
Tanken med kryssningen är att företagarna ska nätverka över gränser och träffas under mer lediga former. Redan i dag finns många samarbeten mellan företagarna, men det kan alltid bli bättre, menar Andreas Ramlöv.
– Överlag behöver vi bli bättre på att boosta varandra och uppmärksamma varandra, säger han.
Läs mer i lördagens tidning.