Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Enkät på nätet hjälper elever i gymnasievalet

I dagarna har 1 000 elever i klass åtta och nio på skolor i Finspång, Norrköping, Skärblacka och Åby fått ett eget lösenord till Bergska skolan. Genom att svara på några frågor har de chansen att vinna en biobiljett, men framförallt att påverka sina valmöjligheter.
Folkbladet berättade igår bl a om de nya profilerna: motorcykel och ungdomskultur.

B som i Bergska. B som i bäst. Dit strävar de, David Wernhov och Markus Avén som nu hoppas att riktigt många deltar i Bergska skolans webenkät.
FOTO: TITTI OLOVSSON

B som i Bergska. B som i bäst. Dit strävar de, David Wernhov och Markus Avén som nu hoppas att riktigt många deltar i Bergska skolans webenkät. FOTO: TITTI OLOVSSON

Foto: Fotograf saknas!

Finspång2004-12-22 06:00
Tillsammans har David Wenhov, som är biträdande rektor och Markus Avén systemutvecklare och lärare i bland annat marknadsföring och företagsekonomi på Bergska skolan skapat en webenkät.

Till 5 januari
De 1 000 elever som fått ett kort från skolan med en personlig kod och lösenord på har fram till och med den 5 januari nästa år på sig att besvara ett antal frågor på nätet.
Det är frågor som rör vilket program de är intresserade av, om det är viktigt att skolan ligger nära hemmet, om studie- och yrkesvägsledarens roll är viktig och så vidare, sammanlagt nio frågor.

Besök i skolor
Markus Avén och David Wenhov har tillsammans med webansvarig Kerstin Grundström och ett antal elever har besökt de skolor vars elever nu fått kortet.
- Jag tycker att det är jätteviktigt och skönt att ha med sig elever när man är ute och pratar om skolan, för det är de som vet hur det är och jag tror att andra elever bättre tar till sig vad de säger än vad jag eller Markus säger, säger David Wenhov.
På två dagar har man fått in 71 svar och än går det inte att lägga någon sanning i resultaten som kan överensstämma med vad svaren blir om och när alla elever svarat.
200 000 kronor öronmärktes tidigare i år för just marknadsföring och både Markus och David tycker att det är väl använda pengar.
- Det blir absolut inte dyrare än att skicka ut pappersenkäter och dessutom får vi in svaren i en databas på en gång som vi kan använda när vi jämför andra saker i framtiden, säger Markus.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om