Finspångsbon, en man i 40-årsåldern, har lämnat in telefonen till företaget vid ett flertal tillfällen. Det handlar om en Samsung galaxy för 8 500 kronor.
"Man kan inte prata i den. Ingen hör vad man säger och jag hör inte vad andra säger ibland. Jag har ändå lämnat in telefonen, men får tillbaka den utan åtgärd hela tiden", skriver han i anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
Mannen begärde att felet skulle fixas eller få en annan telefon. Men företaget anser inte att det är något fel på den.
"Jag kräver att de rättar till problemet. På grund av att de inte kan hitta något fel kräver jag att de tar tillbaka den eftersom telefonen inte fungerar. Företagets regler säger att den ska lagas tre gånger innan den kan reklameras. Men eftersom dom inte lagat den räknas det inte", skriver mannen.
Nu kräver mannen ersättning för flertalet resor till och från butiken i Norrköping. Han påpekar att han inte längre litar på denna typ av modell av märket Samsung eftersom den krånglar så mycket. Finspångsbon begär att telefonen ska tas tillbaka omedelbart.