Enligt anmälan har mannen tecknat ett avtal med Bredbandsbolaget i Stockholm angående tv och bredbandstjänster. Han påpekar att tjänsterna skulle kopplas in samtidigt som hans tidigare leverantör kopplade ur.
Sedan hävdar mannen att tjänsterna försenats vid ett flertal tillfällen och att Bredbandsbolaget senarelagt tidpunkten för när tv och bredband ska kopplas in.
Finspångsbon anser att bolaget har fruktansvärt dålig kommunikation och leveranssäkerhet, trots att de gör reklam för att det inte ska ske något glapp mellan omkopplingarna vid handhavande av uppsägning av tidigare abonnemang. Mannen betonar dessutom att han hade ”urkopplingsuppgifterna” när avtalet slöts.
Han kräver att företaget ska ersätta honom för kostnader som utökat mobilt nätverk (ytterligare köpt trafik) genom telefoner, avdrag på fakturor i framtiden samt att de omgående skickar tekniker för installation.
Mannen konstaterar att fotbolls-EM pågår och att flera matcher missats på grund av detta. Han understryker att problemen lett till skenande surfmängder eftersom mobilerna har utnyttjats för att kunna se matcherna. Finspångsbon betonar att det varit en jobbig period utan fungerande tv.