Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

En sann tågentreprenör

Bolaget räknar med att de i sinom tid blir dubbelspår på hela tågsträckan. Då kommer flyget mellan Sundsvall och Stockholm att slås ut. Därför vill Sundsvallsflyg vara med på marknaden redan nu.

Snabbare tåg stod högt på dagordningen för 60 år sedan - precis som idag. Men nu är förutsättningarna annorlunda.                      Foto: Bertil Ericsson/Scanpix

Snabbare tåg stod högt på dagordningen för 60 år sedan - precis som idag. Men nu är förutsättningarna annorlunda. Foto: Bertil Ericsson/Scanpix

Foto: BERTIL ERICSON / SCANPIX

Norrköping2011-04-13 03:00
Detta är en ledare. Folkbladets ledarsida är oberoende socialdemokratisk.

Fyrtiosju bolag ansöker om att få köra tåg på de statliga järnvägarna. En del av dem som ansöker finns redan på rälsen. Nästan alla har sökt om tillstånd förut. Några är helt nya. En av de nya är Sundsvallsflyg AB.

Bolagets motiv för att köra tåg är intressant och uppriktig. I en intervju med Ekoredaktionen i går förklarade en representant för Sundsvallsflyg AB att de vill köra tåg mellan Sundsvall och Stockholm. Bolaget räknar med att de i sinom tid blir dubbelspår på hela tågsträckan. Då kommer flyget mellan Sundsvall och Stockholm att slås ut. Därför vill Sundsvallsflyg vara med på marknaden redan nu.

Så talar en sann entreprenör.

Läs mer om