Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

"Idol"-trion startar skivbolag i ny tv-serie

"Idol"-säsongen är slut och mättnadspunkten borde vara nådd när det gäller talangjakter. Ändå lanseras nu ett program med trion från "Idol"-juryn.

Foto: JANERIK HENRIKSSON / SCANPIX

Stockholm (TT Spektra)2009-01-13 03:00
Andreas Carlsson, Anders Bagge och Laila Bagge fortsätter att producera musikartister på löpande band. I "Made in Sweden", som har premiär den 14 januari, får man följa arbetet med deras nya skivbolag. Den första frågan som dyker upp är varför det behövs ett till program som handlar om att skapa nya stjärnor. - Allt som man inte får se i "Idol" får man se här, man får följa med bakom kulisserna och se hur man skapar en låt, hur man hittar finansiärer och distribution. Och så får man följa vårt privatliv också, säger Laila Bagge. Programmet ska sändas i fyra entimmeslånga avsnitt och man får följa två nya upptäckter på stjärnhimlen: Janet Leon och Kim Fransson. - Jag tror inte att det räcker med att bara vara med i tv, man måste ha något speciellt för att väcka intresse hos folk, säger Kim Fransson. Skivbolagens guldålder är sedan länge förbi, och man kan undra varför man väljer att starta ett skivbolag när skivindustrin går back. Både Anders Bagge och Laila Bagge har haft stora ekonomiska problem i de bolag de har sedan tidigare. - Vårt nya bolag är ett entertainment-bolag, där musiken är en plattform. Man överlever inte bara på musiken, säger Laila Bagge.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!