Norrköping har inlett sin satsning på Melodifestivalen
NORRKÖPING- Melodifestivalen ska bli en riktig fest för Norrköpingsborna!Det framhåller Norrköpings turistchef Leif Hallberg, inför Melodifestivalen som sänds i TV från Norrköping den 26 januari nästa år.
- Intresset verkar stort i Norrköping och den här första idéträffen blev mycket lyckad, säger Leif Hallberg.
- Vår avsikt är att hela veckan före TV-sändningen den 26 januari, ska präglas av arrangemang och jippon i Norrköping, för att trissa upp intresset och spänningen inför själva TV-programmet.
Kommunala Destination Norrköping har satt upp en styrgrupp som ska hålla i trådarna och det är projektledaren Leif Hallberg, Reidar Svedahl, VD Destination Norrköping, Camilla Nilsson, platschef Louis De Geer, Roger Ekström, ordförande Svensk Handel, Mikael Åhrberg, Bråvikens Hotell- och Restaurangklubb, Mari Anne Andersson-Sager, fritidsdirektör, Sofia Nordlund, marknadsförare Himmelstalund, Björn Persson, näringslivsdirektör och kommunalrådet Christer Nilsson.
<b>Anstormning</b>
- Vi vet att anstormningen från media blir står och uppåt 100 journalister och fotografer lär komma till Norrköping dagarna före Melodifestivalen och dom kommer vi att försöka serva, så att Norrköping presenteras på ett bra sätt i media, säger Leif Hallberg.
- Sedan vet vi att cirka två miljoner TV-tittare brukar se själva programmet och där hoppas vi också att Norrköping nämns mycket och på ett positivt sätt.
<B>? Hur går biljettförsäljningen till Himmelstalundshallen och själva TV-sändningen?</B>
- Vi har sålt cirka 1.000 av 4.000 biljetter redan nu och här handlar det om många gruppresor och både Norrköpingsbor och utsocknes, säger Leif Hallberg.
Nämnas kan att åtta bidrag av totalt 32 kommer att presenteras i Norrköping och av de åtta får TV-tittarna rösta fram två till den stora finalen i Stockholm den 1 mars.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!