Det anrika konserthuset De Geerhallen invigdes 1994 och har blivit en självklar del av Norrköpings själ sedan dess. En mängd evenemang äger numera rum här samt även i Värmekyrkan som också ingår i bolaget Louis De Geer Konsert & Kongress. Nu har bolaget fått en ny marknads- och kommunikationsansvarig: Jessica Ohlsson tog den 1 augusti över rodret efter Malin Singelsö.
– Jag är mycket glad och tacksam över att vi hittat en så bra ersättare som Jessica, nu när jag valt att gå vidare till nya utmaningar, säger Malin Singelsö enligt pressmeddelandet.
– Louis De Geer konsert & kongress är en fantastisk plats med ett häftigt erbjudande samt en viktig funktion i kommunen. Det har varit oerhört spännande och givande att få vara en del av detta.
Från bolagets sida är man nöjd med rekryteringen.
– Jessica har den bredd som krävs och en stark profil för att kunna bygga vidare på den storytelling som är så oerhört viktig för både bolaget och staden, kommenterar Magnus Nilsson, vd för Louis De Geer konsert & kongress.
Jessica Ohlsson kommer senast från Fastighets AB Lundberg men har tidigare också jobbat som journalist (NT). Folkbladet ringer upp för att höra hur den första veckan gått.
– Det har varit lite smått förvirrat och jag hittar inte riktigt överallt ännu, skrattar Jessica som tycker att det ska bli spännande att ta sig an uppgiften.
– Det är utmanande och intressant, man blir ju en del av Norrköping på ett annat sätt när man representerar Louis De Geer. Jag har aldrig jobbat inom kommunal verksamhet förut men det kan inte vara fel att få in lite mer kommersiellt tänk.
Vad prioriterar du nu i din nya tjänst?
– Jag anser att all marknadsföring och kommunikation börjar inifrån och vill börja med all extrapersonal som vi har för att se till de känner sig som en del av Louis De Geer Konsert & Kongress, berättar Jessica Ohlsson som tillägger att bolaget förutom extrapersonalen har runt 20 fast anställda.
– Om man trivs på sitt jobb och berättar om det för vänner och bekanta är det väldigt bra marknadsföring.
011-200 472