Dålig service till postkunder
Det här är en insändare. Åsikterna i texten är skribentens egna.
Dagen före midsommarafton stängde Svensk kassaservice i Skarphagen klockan 14 - trots den annonserade öppettiden till 17.30. Detta på grund av att kassakontoret är inrymt i en färghandel, som valde att förkorta sin butikstid inför midsommar-helgen.
När man frågar Postens kundtjänst om den oväntade stängningen får man ett beklagande till det inträffade.
Däremot ges ingen förklaring varför Posten inte i sina avtal med lokalhållare försäkrat sig om öppettiderna samt, i händelse av konkurs och avveckling, varför ingen reservplan tagits fram som möjliggör paketutdelning i någorlunda närhet av ett drabbat område.
Posten har ju flera utlämningsställen som ligger bättre till för Klockartorpsbor än Sprängstensgatan.
Det är möjligt att Postens idé om att göra sig beroende av andra lokaler än sina egna ger nödvändiga spareffekter med hänsyn till beslut av riksdag och regering.
De inträffade servicebortfallen visar dock att förändringen genomförts utan framförhållning och avtal med lokalhållare som garanterar basservice utan avbrott. Det var bättre förr.