Nu är jag förb... undrar vad jag ska göra eller förvänta mig av Folksam.
I början av juni hade vi inbrott och satte igång direkt att ringa till Folksam för att göra en skadeanmälan och be dem skicka skadeanmälanspapper.
Kom ej fram på telefon, var placerad i kö nr 30.
Dagen efter satt jag i 30 minuter, utan att ens komma fram till en telefonist.
Gjorde då en skadeanmälan på Folksams hemsida, som de ofta i telefon talar om att man kan göra.
Tog då för givet att en bekräftelse skulle komma att de mottagit anmälan. Nej, inte alls!
Har nu suttit i telefon varje dag i snart fyra veckor och en dag. Fick prata med en tjej som sa att pappren var skickade från Folksam 17 juni, men till oss har de inte kommit. Vet inte om de skickar sin post med cykelbud eller...
Inte nog med att man är chockad, ledsen och riktigt förb... att någon går in och tar ens saker, rotar runt och förstör.
Man ska också försöka stångas med ett försäkringsbolag, som inte ens vill prata med en, trots uppmaning att ringa upp via hemsidan. Men fakturor kommer och där står minsann "bet senast". Det är viktigt, men för oss skadedrabbade finns inget "senast datum" att få hjälp. Folksam tillhör ju inte de billigaste, det har jag förstått efter att ha kollat runt lite - och inte snabba heller. Men man har ju en försäkring för att (tror man) få hjälp när något händer.
Men det kanske är ett missförstånd från min sida. I så fall ber jag om ursäkt att jag är så enfaldig...