Information till våra läsare

Den 31 december 2024 är sista dagen som Folkbladet ges ut. Detta innebär att vår sajt inte längre kommer att uppdateras efter detta datum.

Vi vill tacka alla våra läsare för det stöd och engagemang ni har visat genom åren.

För er som vill fortsätta följa nyheter från Norrköping och Finspång hänvisar vi till NT.se, där ni hittar det senaste från regionen.

Tack för att ni varit en del av Folkbladets historia.

Det finns mer än Ostlänken

Norrköping2010-09-15 03:00
Det här är en debattartikel. Åsikterna i texten är skribentens egna.
n Jag och många andra undrar om alla partier har glömt bort att det finns orter i Sverige utanför de större städerna? För Östergötlands del talas det bara om fjärde storstads regionen och Ostlänken, ingen tar upp de många dåliga vägarna i norra Östergötland. Där skulle en bråkdel av pengarna man talar om för Ostlänken kunna göra väldig nytta för trafiken och miljön. Vägen mellan Borensberg och Kvarn är t ex väldigt kurvig. Samma gäller Rv 51 från Ljusfallshammar till Hjortkvarn. Båda vägarna är mycket starkt trafikerade.Vägen mellan Igelfors Vingåker är ett annat problem. Vägen från Finspång till den stora arbetsplatsen Mo Gård har fortfarande de ökända Eliantorps kurvorna kvar sedan urminnestider. Väljer man andra vägen via Risinge så finns även där svåra kurvor framförallt i närheten av Doversund samt att hela sträckningen är ett lappverk vad gäller beläggningen. Varför hör man ingen som driver de här frågorna?
Läs mer om