5 145 personer besökte årets upplaga av "Where's the music".

Det var fjärde året som festivalen arrangerades och upplägget börjar sätta sig nu menar Kajsa Apelqvist.

–  Redan förra året märkte vi att folk förstod tjusningen med att bara kryssa runt och sticka in i huvudet och lyssna på lite musik och sedan gå till nästa ställe. Jag tror inte att det är så mycket artisterna i sig som lockar utan möjligheten att få upptäcka ny musik och det känns väldigt roligt, säger hon.

Även konferensdelen hade rekordmånga deltagare där bland annat ämnen som jämställdhet inom musikbranschen och sexuellt våld på festivaler diskuterades.

Tanken med WTM är att ge såväl publik som branschfolk möjligheten att upptäcka och uppleva både nya och mer etablerade aktier i en intim klubbmiljö och årets festival beskrivs på det hela taget som väldigt lyckad.

– Både besökare, artister och de vi jobbar med och även den internationella musikbransch som varit på plats har varit jättenöjda. Samtliga tycker Norrköping är en helt fantastisk stad som verkligen fick visa upp sig från sin bästa sida. Vi är jätteglada över att det varit ett lyckat arrangemang.

Hur tar ni det här vidare nu?

– Ja, vi får se. Nästa år är det femårsjubileum och vi är väldigt peppade på att utveckla och göra festivalen ännu bättre, men som sagt så tycker vi verkligen om festivalen som den är med mindre scener, större scener och att folk kan vandra runt på stan. Det känns som att det finns en fin utvecklingspotential med festivalen, säger Kajsa.

Däremot finns det i dagsläget inga planer på att expandera eller lägga till ytterligare någon festivaldag.

–  Vi får fundera lite på hur vi kan göra festivalen bättre och vi lyssnar mycket på våra besökare och ser vad de vill ha, men som det är i dag tycker vi att det känns bra med två dagar.

Även från kommunens sida var man väldigt nöjd med årets arrangemang.

– Det känns som att det här fjärde året blev väldigt lyckat både när det gäller festivalen och konferensen. Framför allt känns det som att alla branschmöten fick ny fart. Det är väldigt många förbund och företag i Norrköping som är involverade i att det blir så bra och det är roligt att de får möta branschen för det leder till andra saker, säger Sandra Wall, näringslivsutvecklare och projektledare för musikhuvudstaden.